1

Сканер для діагностики автомобіля

На сьогоднішній день три компанії контролюють ринок виробництва імпортних сканерів. Це - Bosch, Launch і NEXTECH. Незважаючи на те що на ринку присутні ще сотні виробників, частка компанії NEXTECH становить 40% від загальносвітового участі. Два місяці тому компанія випустила унікальний сканер-Carman scan VG. Це - універсальний автомобільний портативний прилад. З його допомогою можна діагностувати як американські чи європейські, так і азіатські автомобілі. Необхідність сканерів вперше виникла в той момент, коли міжнародні екологічні служби, такі як ЄС, посилили вимоги до експлуатації автомобіля. У зв'язку з цим контролюючим органам потрібні були пристрої, здатні швидко видати достовірну інформацію, наприклад, про роботу двигуна. З часом сфера застосування сканерів, природно, значно розширилася. Крім контролю двигуна, сканери можуть здійснювати перевірку трансмісії, ходової частини, гальмівної системи і т.д. Сьогодні сканер - це прилад, без якого практично неможлива діагностика автомобіля. Розвиток відбувався від визначення несправностей по числу спалахів лампочки (флеш-коду) до сучасних сканерів. Останні дозволяють не тільки регулювати двигун на вміст шкідливих речовин у вихлопних газах, а й повністю адаптувати автомобілі до умов того чи іншого ринку. Наприклад, Toyota до використання в Швеції, а SAAB - в Японії. Сканер дозволяє діагносту, увійшовши в систему, швидко визначити тип двигуна і його характеристики, а потім вже «побачити» несправність без «прозваніванія» керуючого пристрою. Наприклад, фірма Mercedes-Benz використовує близько 140 різних моторів. Кожному з них відповідає своє керуючий пристрій, яке необхідно контролювати. Найбільш затребувані на ринку сканери здатні відображати практично всю інформацію, що отримується з датчиків. І не просто відбивати, а аналізувати її і знаходити несправність. Все більш актуальними стають сканери з інтегрованими мотор-тестерами. Вони дозволяють не тільки серійно підключитися до бортової мережі автомобіля і отримати інформацію з «мізків», а й використовувати датчики осцилографа або мультиметра. Такі сканери виконують подвійну функцію - і власне сканера, і тестера. Сьогодні вони найбільш затребувані на ринку.

Carman scan VG

Зараз цей сканер адаптують для використання на українських автосервісах. Ідея створення Carman scan VG полягала в тому, щоб спробувати поєднати в одному приладі сканер, мотор-тестер і комп'ютер. І це вдалося. Як комп'ютер, Carman scan VG дозволяє підключити клавіатуру і іншу периферію аж до flash memory через USB-порт або принтер, а також вийти в Інтернет. Крім того, можна просто підключитися до будь-якого стаціонарного комп'ютера через міні-USB-порт. Нарешті, в Carman scan VG є свій жорсткий диск на 40 Гб. Новий сканер, на відміну від своїх попередників, має чотири канали, як і стаціонарні мотор-тестери. Кожен з каналів багатофункціональний. Проте основна функція - осцилограф. Відповідно чотири канали дозволяють одночасно контролювати шість датчиків автомобіля. Таким чином, діагност, який використовує Carman scan VG, може спостерігати в режимі тривимірного зображення сигнали запалювання на шести циліндрах. Тоді як стандартний портативний сканер може працювати тільки з чотирма. Це пов'язано не тільки з кількістю каналів, але і з потужністю процесора. Від останнього залежить, чи зможе сканер виводити на екран дані в режимі реального часу. Carman scan VG - єдиний на сьогодні портативний сканер з кольоровим екраном. Це зроблено зовсім не заради краси. Зображення сигналів від різних датчиків на екрані мають свій колір, що дозволяє легко розібратися в синусоїдного «павутині» графіків. Крім того, якщо мова йде про діагностику електронного обладнання, то розрив ланцюга буде на екрані відзначений зміною кольору - скажімо, з зеленого на червоний. Управління «картинкою» здійснюється за допомогою «олівця» (Стилоса). А зміна бази даних відбувається так само, як в будь-якому компьюторе.

Меню

Вирішивши, наприклад, підключитися до автомобіля марки Honda Civic, ми в меню вибираємо японські автомобілі, шукаємо відповідну марку і базу даних конкретної моделі, куди входить інформація про двигун, трансмісії, підвіски і т.д. Далі необхідно вибрати адаптер - відповідний перехідник для підключення до роз'єму даної моделі. Після цього можна приступати до роботи з базою даних і тією чи іншою системою автомобіля. Вийшовши в діагностичне меню, сервісмени може подивитися коди помилок і параметри датчиків. Кожній несправності відповідає свій код помилки і її опис. Діагност бачить на екрані сканера несправність в меню коду помилки. Зайшовши в меню поточних параметрів, він побачить список датчиків. Якщо мова йде про запалювання, то сканер видасть інформацію про напругу в ланцюзі, якщо про коробку передач - то про тиск масла, температурі або передатному числі. Зіставляючи отриману інформацію з параметрами бази даних, діагност визначає характер несправності. Природно, що отримані невідповідності іноді мають потребу в порівняльному аналізі. Щоб зберегти їх у сканері, діагност «фотографує» сигнал на екрані, заносячи його свідчення в пам'ять. Ця функція також важлива для того, щоб порівняти отриманий результат ремонту з «історією хвороби». База даних.

Оскільки Carman scan VG ще й комп'ютер, користувач цілком здатний формувати свою БД, свій пакет типових несправностей. Але це аж ніяк не головне. Суттєвою особливістю сканера є кількість корисної інформації про різні системи. Звичайно, з точки зору портативного сканера. Вибравши, наприклад, діаграми двигуна автомобіля Mazda 626, діагност отримає якщо не всю, то принаймні максимально необхідну інформацію про кожного датчику електронної системи. Більш того, він побачить систему в роботі. Цього сьогодні не пропонує жоден виробник портативних сканерів. У режимі он-лайн діагност може не тільки відстежити розрив ланцюга, але і помітити місця відносної втрати напруги. База даних Carman scan VG дозволяє відразу зіставити чисельні і графічні свідчення з «заводськими», допомагаючи визначити якщо не несправність, то, принаймні, зону її пошуку. Так як Carman scan VG має вихід в Інтернет, БД оновлюється регулярно. Також можлива діагностика по певній деталі. Припустимо, в автомобілі не працює датчик кисню, що визначає кількість повітря у вихлопі і контролюючого якість робочої суміші. У цьому випадку БД сканера надасть діагносту як інформацію про датчик, так і список можливих проблем з ним. Враховуючи й ті, які працівник сервісу вніс самостійно, зіткнувшись з ними вперше. Ну а для початківців в базі даних Carman scan VG знайдуться фотографії різних моделей датчиків повітря.

Осцилограф

Осцилоскоп нового сканера не потребує спеціальної настройки екрану. Попередні моделі вимагали індивідуальної його параметри - за шкалами напруги і часу сигналу. Тільки в цьому випадку він з'являвся на екрані сканера. Carman scan VG спрощує завдання діагноста. Йому досить вибрати зі списку необхідні датчики і завести їх на потрібний канал. Далі комп'ютер сканера налаштує осцилоскоп автоматично. Наприклад, вибравши цирконієвий тип датчика кисню і підключивши його до каналу 1, діагност тут же побачить цей датчик на відкаліброваним екрані. Якщо ж фахівець вирішить зробити свою власну настройку, для нештатного використання осцилоскопа, то він може використовувати ручний режим, вводячи необхідні параметри.

Мультиметр

У Carman scan VG закладені ті ж функції, що і в стандартному мультиметри. А саме: вольтметр, частотомір, вимірювач навантаження, опору, температури, величини струму, опору, активатор. Істотним плюсом є вбудований активатор. Найчастіше вона не входить в конструкцію сканера, виступаючи як окремий прилад. Активатор управляє датчиками по трьох лініях: харчування, «земля» і лінія, необхідна для контролера періодичного включення / вимикання датчика. Таким чином, активатор дозволяє діагносту імітувати сигнал контролера, щоб перевірити працездатність датчика. Користувач Carman scan VG повинен тільки задати параметри напруги. За частотою сигналу симулюється, наприклад, датчик швидкості. Так, при русі автомобіля на контролер від датчика швидкості поступає частота в 11 герц, яка відповідає показаннями спідометра в 10 км / ч. Імітуючи датчик швидкості, змінюючи частоту, діагност як би обманює контролер і визначає несправність на місці. За тією ж схемою можна працювати з будь-яким іншим датчиком системи автомобіля.

Наверх